مانتو

مانتو

مجموعه: اختصاصی, مدل
به این مطلب امتیاز دهید

 

  • مانتو
  •  

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مانتو

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو جدید

    مدل مانتو نگار جواهریان

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    —– —– —– —– —– —– —– —– —– —–

    از صفحات دیگر نیز بازدید فرمائید : قیمت طلا

    —– —– —– —– —– —– —– —– —– —–

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو هستی مهدوی فر

    مدل مانتو بازیگران

    مدل مانتو زنانه

    مدل مانتو بازیگران

    مدل مانتو بازیگران

    مدل مانتو بازیگران

    مدل مانتو ترلان پروانه

    مدل مانتو ترلان پروانه

    مدل مانتو ترلان پروانه

    مدل مانتو ترلان پروانه

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو دخترانه

    مدل مانتو دانشجویی

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    —– —– —– —– —– —– —– —– —– —–

    از صفحات دیگر نیز بازدید فرمائید : قیمت خودرو

    —– —– —– —– —– —– —– —– —– —–

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری

    مدل مانتو بهاره افشاری


    همه چیز درباره طراحی

    آشنایی زینب سلحشور با طرح و رنگ بر می‌گردد به دوران کودکی او، همان زمان که نقاشی بزرگ‌ترین رویایش بود؛ قدرت خطوط را می‌شناخت و به راز کنار هم نشستن آنها و نظم‌شان در اوج بی‌نظمی آگاه بود. تحصیلات دانشگاهی او به خواندن اصول و قواعد و بازی‌های قاعده‌مدار ریاضی گذشت. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و الکترونیک است اما حتی بازی‌‌های به قاعده مهندسی هم او را از هنر دور نکرد. علاقه به طراحی و کنار هم نشاندن رنگ و طرح‌ آنقدر در او ریشه داشت که حالا در کنار حرفه‌اصلی‌اش یک طراح است. یک طراح موفق که برای به تصویر کشیدن روح ایرانی در پوشش‌های بانوان تلاش می‌کند. این گزارش، نگاهی است به تلاش زینب سلحشور، بانوی جوانی که تلاش می‌کند رنگ را به پوشش‌های ما بازگرداند.

    از طراحی مانتو شروع شد

    در تمام دوران تحصیل‌ام در رشته مهندسی الکترونیک و حتی کار کردن در این حوزه علاقه به هنر و طراحی با من بود. همیشه ذهنم پر از ایده‌هایی بود که سرنوشت‌شان اغلب به ماندن روی صفحه‌های کاغذ منتهی می‌شد؛ اما چیزی حدود 2 سال پیش تصمیم گرفتم به این علاقه قدیمی، جدی‌تر نگاه کنم. با وجود کار پر مشغله‌ای که داشتم هر طور که بود دوره‌های طراحی لباس را گذراندم، زیرا معتقد بودم باید کاملا حرفه‌ای به این هنر نگاه کنم. تا پیش از این دوره‌ها، اطلاعات من حول تحقیقات و مطالعات شخصی می‌گذشت و به‌نظرم این برای طراح و ایده‌پرداز شدن آن هم در زمینه‌های به گستردگی بحث پوشش اصلا کافی نبود. خلاصه اینکه بعد از گذراندن این دوره‌ها و نگاه حرفه‌ای‌تری که پیدا کردم تصمیم گرفتم با طراحی ما نتو کارم را شروع کنم چون به هر حال نمی‌توان منکر این شد که ما نتو پوششی است که خانم‌های ایرانی بیشتر از هر لباس دیگری با آن سرو کاردارند و همین پوشش ساده به نوعی می‌‌تواند روح و رنگ را به نمای بصری جامعه ما وارد کند.

    همنشینی رنگ و برش

    در طراحی یک ما نتو، در کنار طراحی فرم اصلی، جزئیات هم برای من مهم است. حتی شاید به جرات بتوانم بگویم به نوعی همین ریزه‌کاری‌ها هستند که طرح مرا تکمیل می‌کنند. این جزئیات عبارتند از؛ برش‌های متنوعی که سعی می‌کنم در طراحی‌ها ایجاد کنم، همخوانی آنها با طرح و رنگ و به کار بردن ریزه‌کار‌ی‌‌هایی مثل قلاب بافی، گلدوزی و هنر دست روی ما نتو. البته تلفیق پارچه‌های مختلف هم یکی دیگر از همین ریزه‌کاری‌هایی است که رد آن در طراحی‌های من همیشه پیداست. من همیشه سعی می‌کنم از کنار هم نشاندن پارچه‌های مختلف و استفاده از المان‌های کوچک و بزرگ با فرم اصلی بازی کنم تا در نهایت نتیجه کار به آنچه در ذهنم داشتم نزدیک‌تر شود. گاهی همین تلفیق‌های ساده آنقدر نتیجه کار را متفاوت می‌کند که اصلا قابل تصور نیست.

    رنگ را به زندگی بازگردانیم

    یکی از دغدغه‌های همیشگی من در طراحی ما نتو، چه زمانی که صرفا برای خودم طراحی می‌کردم و چه حالا که مخاطبان بیشتری دارم، بازگرداندن رنگ به محیط است. چون معتقدم که هر کدام از ما در ساختن تصویرهایی زیبا و هماهنگ از محیط زندگی‌مان مسئولیم. وقتی ما به رنگ و ترکیب آنها در جامعه نگاه عمیق‌تری داشته باشیم در حقیقت نه تنها به‌خودمان بلکه به روح زیبا پسند اطرافیان‌مان هم احترام گذاشته‌ایم. تاکید من روی رنگ‌ها نه فقط اصرار روی شاد بودن آنها بلکه توانایی و سلیقه کنار هم نشاندن‌شان است. توانایی استفاده از رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم به‌گونه‌ای که نتیجه کار هم زیبا و هم قابل توجه باشد. بنابراین سعی کردم در کارم با رنگ‌ها بیش از هر چیز بازی کنم. دوره‌های روان‌شناسی رنگ‌ها و تاثیر هر کدام از آنها بر ذهن را گذراندم تا در انتخاب همه چیز آگاهانه پیش بروم. اصلا یکی از معیارهای من در طراحی لباس برای افراد البته در کنار احترامی که برای سلیقه آنها قائلم شناخت روحیه آنهاست، چون معتقدم ظاهر آدم‌ها قبل از هر چیز روی روحیه آنها تاثیر گذاراست. مثلا یک آدم درون‌گرا یا حتی برون‌گرا را به راحتی می‌توان از روی رنگ‌ و نوع پوشش شناخت.

    نگاه جهانی، هویت ایرانی

    خواه‌ناخواه نمی‌توان وارد دنیای طراحی لباس شد و نسبت به مد جهانی بی‌تفاوت بود؛ اما نکته اصلی چگونگی استفاده از این مد در طرح‌هایی است که با حال و هوای ایرانی ما همخوانی داشته باشند. من مدهای مطرح جهانی را دنبال می‌کنم و سعی من بر این است از آنها ایده بگیرم؛ اما نه برای تقلید بلکه برای خلق طرح‌هایی که هم نگاهی به برترین‌های جهان داشته باشد هم اینکه به خواست و فرهنگ ما نزدیک باشد. اتفاقا ویژگی بارز طرح‌های برتر جهانی تکرار شدن یک اتفاق مثل نوع یقه یا حتی مدل آستین در قالب‌ها و طرح‌های متفاوت است. بنابراین کافی است از همین اتفاق ایده بگیری و آن را در طرح‌هایی که قرار است قبل از هرچیز هویت‌شان را به تصویر بکشندخرج کنی. من هم دقیقا همین کار را می‌کنم و سعی می‌کنم به‌خصوص در انتخاب رنگ‌ها از مد جهانی دور نباشم و تا جایی که با فرهنگ ما همخوانی داشته باشند آنها را در طرح‌های خودم اجرا کنم. اتفاقا نکته جالب مد برتر امسال یا شاید بهتر بگویم در فصل اخیر طرح‌های بلند و گشادی است که با فرهنگ ما کاملا هماهنگ‌اند و همین اتفاق به نوعی فرصتی است برای طراحان ایرانی که مد جهانی را تحت‌تأثیر قرار بدهند.

    این مانتو برای شما دوخته شده است

    معتقدم هنر و البته وظیفه اصلی یک طراح، خلق لباسی است که از هر نظر با شرایط فردی که قرار است آن را بپوشد هماهنگ باشد چون هر اندام و هر فیزیکی نیاز به نوعی نگاه و دقت در جزئیاتی دارد که نباید از نظر دور بمانند. قرار نیست که طرحی که من می‌زنم روی اندام همه یک تصویر مشخص و ثابت ایجاد کند. از این گذشته، به هر حال خیلی از ایرادهای اندام با ابزاری که طراح در اختیار دارد به راحتی پوشش داده می‌شوند و نتیجه آن هم ایجاد تصویری شایسته‌تر، زیباتر و به‌مراتب متناسب‌تر است. بنابراین با استفاده از پارچه‌های مناسب، کم و زیاد کردن اندازه‌ها و بازی با طرح لباس با استفاده از خطوط شکسته، مستقیم و حتی منحنی که در برش‌ها به کار می‌برم و حتی با استفاده از خطای چشم سعی می‌کنم تا جایی که امکان دارد نقص‌ها را بپوشانم. به‌طوری که ما نتو از هر نظر متناسب و ویژه فردی شود که قرار است آن را بپوشد. گاهی یک تغییر رنگ ساده در یک مدل، آن را برای فردی که قرار است بپوشد ویژه و متناسب می‌کند.

    دیروز در کنار تازه‌های امروز

    برای ارتباط بهتر همیشه تلاش می‌کنم تازگی، رکن اصلی طرح‌های من باشد اما این تازگی از داشته‌های دیروز ما دور نیست و به نوعی خیلی از آنها ریشه در پوشش‌های گذشته ما دارد. در لباس‌های سنتی و پوشش اقوام مختلف ایرانی از لر و کرد گرفته تا بختیاری و ترکمن. خوشبختانه در این طرح‌ها آنقدر تنوع و زیبایی هست که هیچ وقت تکراری نمی‌شوند فقط کافی است آنها را با حال و هوای مخاطب امروزی هماهنگ کرد. اتفاقا نگاهی به لباس‌های قدیمی ما حتی لباس‌های دوره هخامنشیان نشان می‌دهد سادگی و راحتی، رکن اصلی طراحی بوده اما همین طرح‌های ساده با برش‌های متنوع و اضافه کردن جزئیاتی از تکه‌پارچه‌های مختلف گرفته تا زیور آلات، به لباس ظاهری متفاوت و با وقار می‌دادند. خلاصه اینکه من تلاش می‌کنم داشته‌های دیروز را با حال و هوای امروز هماهنگ کنم تا هم ظاهر مدرن‌تری داشته باشند هم قابل استفاده‌تر باشند ضمن اینکه هویت ایرانی را به تصویر بکشند.

    طراحی، مثل نقاشی

    طراحی یک ما نتو برای من درست مثل کشیدن نقاشی است. طرح قبل از اینکه روی کاغذ بیاید ناخودآگاه در ذهنم زنده می‌شود بعد همین طرح ذهنی را که حتی گاهی از چند خط ساده تشکیل شده روی صفحه کاغذ پیاده می‌کنم و تازه این اول ماجراست. چون با یک طرح خام روبه‌رو هستم، باید پرورانده شود. البته باید اعتراف کنم ذهن من مدام در حال ساختن طرح‌های تازه و ترکیب و رنگ‌و پارچه‌های مختلف است حتی نمای ساختمان‌ها و برش‌هایی که در آنها به کار گرفته شده، ایده طراحی را در من زنده می‌کنند. مثلا موزه شمس‌العماره به دلیل نقش‌های زیبایی که در آن حک شده و حتی آینه‌کاری‌های بی‌نظیرش یکی از به یادماندنی‌ترین منابع الهام من بوده. چون بارها همین خطوط و نقش‌ها را در تکمیل طرح‌هایم به کار بردم. بعد از پیاده شدن طرح روی کاغذ، سعی می‌کنم با تغییرات ریز و درشتی که بسته به طرح اولیه روی کار ایجاد می‌کنم به یک نتیجه نهایی برسم. بعد از این مرحله‌، نوبت به انتخاب پارچه می‌رسد. در این مرحله باید پارچه‌ای را انتخاب کنم که از نظر جنس و رنگ با طرح هماهنگ باشد و در نهایت وقت دوخت به میان می‌آید که به‌نظرم من به اندازه طرح و حتی برش مهم است. یک دوخت خوب جدا از رعایت ریزه‌کاری‌های معمول باید در خدمت طرح و برش باشد تا همه چیز برای خلق یک طرح ایده‌آل فراهم شوند.

    انتخاب پارچه مناسب یک اصل است

    من معمولا زمان زیادی برای خرید و انتخاب پارچه صرف می‌کنم. چون معتقدم برای به نتیجه رسیدن یک طرح خوب، انتخاب پارچه مناسب یک اصل است؛ پارچه‌ای که از نظر جنس، کیفیت مناسبی داشته باشد و از طرف دیگر در خدمت طرح باشد. البته باید اعتراف کنم گاهی خود پارچه است که طرح را در ذهن من تداعی می‌کند. من طراحی را با ما نتو شروع کردم اما خیال ندارم به همین بسنده کنم، طراحی لباس البته آن هم با درنظر گرفتن ویژگی‌هایی که در طراحی ما نتوها روی آنها تاکید داشتم برنامه بعدی است که در ذهنم دارم و اتفاقا اجرای آن هم خیلی دور نیست چون به اعتقاد من یک طراح موظف است همه نیازهای مخاطبان‌ را درنظر بگیرد و خودش را با آنها هماهنگ کند از ما نتو گرفته تا لباس و حتی دامن و شلوار چون هر کدام از پوشش‌های ما با کمی خلاقیت می‌توانند متفاوت، زیبا و متناسب با روحیات ایرانی‌مان شوند.

     

    کلمات کلیدی : از آدم آدم‌ها آستین آلات، آن آنقدر آنها آنهاست، آنچه آگاه آگاهانه آینه‌کاری‌های ابزاری اتفاق اتفاقا اجرا اجرای احترام احترامی اختیار اخیر ارتباط از از؛ است است معتقدم است من است؛ استفاده استفاده‌تر اصرار اصل اصلا اصلی اصلی، اصول اضافه اطرافیان‌مان اطلاعات اعتراف اعتقاد اغلب افراد افشاری اقوام البته المان‌های الهام الکترونیک اما امروز امروز برای امروزی امسال امکان انتخاب اندازه اندازه‌ها اندام او او، اوج اول اولیه ایجاد ایده ایده‌آل ایده‌هایی ایده‌پرداز ایرادهای ایرانی ایرانی خواه‌ناخواه ایرانی‌مان این اینکه با بارز بارها بازدید بازگرداند از بازگرداندن بازگردانیم یکی بازی بازیگران بازی‌های بازی‌‌های باشد باشند باشیم بافی، بانوان بانوی باید بتوانم بحث بختیاری بدهند این بر برای برتر برترین‌های بردم بردن برسم برش برش در برش‌ها برش‌های برش‌هایی برق برنامه بروم برون‌گرا بزرگ بزرگ‌ترین بسته بسنده بصری بعد بعدی بلند بلکه بمانند بنابراین به بهاره بهتر به‌خصوص به‌خودمان به‌طوری به‌مراتب به‌نظرم به‌گونه‌ای بود بود؛ بودم بودن بوده بپوشانم بپوشد بکشند طراحی، بکشندخرج بگویم بگیرد بگیرم؛ بگیری بیاید بیش بیشتر بیشتری بی‌تفاوت بی‌نظمی بی‌نظیرش تا تاثیر تازه تازه‌های تازگی تازگی، تاکید تحت‌تأثیر تحصیلات تحصیل‌ام تحقیقات تداعی ترلان ترکمن ترکیب تشکیل تصمیم تصور تصویر تصویرهایی تصویری تغییر تغییرات تقلید تلاش تلفیق تلفیق‌های تمام تنها تنوع توانایی توجه تکرار تکراری تکمیل تکه‌پارچه‌های تیره ثابت جالب جامعه جایی جدا جدید جدی‌تر جرات جزئیات جزئیاتی جنس جنس، جهان جهانی جهانی، جوانی جواهریان حال حالا حتی حدود حرفه‌اصلی‌اش حرفه‌ای حرفه‌ای‌تری حقیقت حوزه حول حک خام خانم‌های خدمت خرید خط خطای خطوط خلاصه خلاقیت خلق خواست خواندن خوب خوب، خود خودرو خودش خودم خوشبختانه خیال خیلی داده دارد دارم دارم، داشت داشتم داشته داشته‌های دامن دانشجویی دانشگاهی دخترانه در درباره درست درشتی درنظر درون‌گرا دست دغدغه‌های دقت دقیقا دلیل دنبال دنیای دوخت دوخته دور دوران دوره دوره‌ها دوره‌ها، دوره‌های دیروز دیگر دیگری ذهن ذهنم ذهنی را راحتی راحتی، راز رد رسیدن رشته رعایت رنگ رنگ‌ رنگ‌ها رنگ‌های رنگ‌و روان‌شناسی روبه‌رو روح روحیات روحیه روشن روی رویایش رکن ریاضی ریز ریزه‌کاری‌ها ریزه‌کاری‌های ریزه‌کاری‌هایی ریزه‌کار‌ی‌‌هایی ریشه زمان زمانی زمینه‌های زنانه زنده زندگی زندگی‌مان زیاد زیادی زیبا زیباتر زیبایی زیرا زینب زیور ساختمان‌ها ساختن ساده سادگی سال سرنوشت‌شان سرو سعی سلحشور سلحشور، سلیقه سنتی شاد شاید شایسته‌تر، شخصی شد شد در شدن شده شده، شرایط شروع شلوار شما شمس‌العماره شناخت شناخت نگاه شود شوند شوند انتخاب شکسته، صرف صرفا صفحات صفحه صفحه‌های ضمن طراح طراح، طراحان طراحی طراحی آشنایی طراحی‌ها طراحی‌های طرح طرحی طرح‌ طرح‌ها طرح‌های طرح‌هایم طرح‌هایی طرف طلا طور ظاهر ظاهری عبارتند علاقه عمیق‌تری فارغ‌التحصیل فر فراهم فردی فرصتی فرم فرمائید فرهنگ فصل فقط فیزیکی قائلم قابل قاعده قاعده‌مدار قالب‌ها قبل قدرت قدیمی قدیمی، قرار قلاب قواعد قیمت لباس لباسی لباس‌های لر ما ماجراست مانتو مانتو ماندن متفاوت متفاوت، متناسب متناسب‌تر متنوع متنوعی مثل مثلا محیط مخاطب مخاطبان مخاطبان‌ مختلف مد مدام مدرن‌تری مدل مدل، مدهای مرا مرحله مرحله‌، مسئولیم مستقیم مشخص مشغله‌ای مطالعات مطرح معتقد معتقدم معمول معمولا معیارهای من منابع مناسب مناسب، مناسبی منتهی منحنی منکر مهدوی مهم مهندسی موزه موظف موفق میان می‌آید می‌برم می‌توان می‌توانند می‌دادند می‌دهد می‌رسد می‌زنم می‌شد؛ می‌شناخت می‌شود می‌شوند می‌کردم می‌کند می‌کند دیروز می‌کنم می‌کنند می‌گذشت می‌گردد می‌‌تواند ناخودآگاه نباشم نباید نبود نتو نتو، نتوها نتیجه ندارم نزدیک نزدیک‌تر نسبت نشان نشاندن نشاندن‌شان نشستن نظر نظم‌شان نقاشی نقاشی طراحی نقش‌ها نقش‌های نقص‌ها نمای نمی‌توان نمی‌شوند نه نهایت نهایی نوبت نوع نوعی نکته نکرد نگار نگاه نگاهی نیاز نیازهای نیز نیست نیست رنگ هخامنشیان هر هرچیز هست هستم، هستند هستی هم همان هماهنگ هماهنگ‌اند همخوانی همه همیشه همیشگی همین هنر هوای هویت هویت‌شان هیچ و وارد وجود وظیفه وقار وقت وقتی ویژه ویژگی ویژگی‌هایی پارچه پارچه‌ای پارچه‌های پر پروانه پرورانده پسند پوشش پوششی پوشش‌های پیاده پیدا پیداست پیش چشم چند چه چون چگونگی چیز چیزی کار کاردارند کارم کاغذ کاغذ، کافی کاملا کدام کرد کردم کردن کشیدن کم کمی کنار کند کند همنشینی کنم کنم، کنی که کودکی کوچک کیفیت گاهی گذاراست گذاشته‌ایم گذراندم گذراندم، گذراندن گذشت گذشته گذشته، گرفتم گرفتن گرفته گزارش، گستردگی گشادی گلدوزی یا یادماندنی‌ترین یقه یک یکی

     

  • تو بیا
  •  

    در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

    مطالب مرتبط

    دیدگاه ها

    نظر شما برای “مانتو”

    دیدگاه ها بسته شده اند.